We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

Gran Muro de Coma [official release]

by Iglesia Atomica

• Streaming + Download

Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

$10 USD  or more

• Full Digital Discography

Get all 26 Iglesia Atomica releases available on Bandcamp and save 15%.

Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality downloads of Los demonios andan sueltos [official release], Mandrake, Uncle Charley Made Me Do It, Mujeres Culonas en Bell Bottoms, Shaker, La Traición, Funky Muck, La Guerra del Fin del Mundo [official release], and 18 more. , and , .

Purchasable with gift card

$36.55 USD or more (15% OFF)

• Gran Muro de Coma CD Digipak
    Compact Disc (CD) + Digital Album

2019 Clostridium Records Ltd. Edition release (300 ct)
    Mixed and mastered by Eroc at Eroc's Mastering Ranch
    Also available on vinyl record at clostridiumrecords.com
    Includes 3 extra bonus tracks.

Includes unlimited streaming of Gran Muro de Coma [official release] via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

Sold Out

• Gran Muro de Coma
    Record/Vinyl + Digital Album

Clostridium Records 2018 release of La Iglesia Atómica's Gran Muro de Coma.
    Limited edition black vinyl 180 gm + poster + insert
    Mixed and mastered by Eroc

Sold Out

1.
Viajero 21:07
2.
Nube de Oort 09:49
3.
Hijo del Sol 09:34

about

(English below)

El Gran Muro es la segunda superestructura conocida más grande del universo. Compuesta de galaxias, está aproximadamente a 200 millones de años luz de la tierra y sus dimensiones sobrepasan los 500 millones de años luz de largo, 300 millones de años luz de ancho y 15 millones de años luz de espesor. Está conformado por el Supercúmulo de Hércules y el Supercúmulo de Coma.

La sonda Viajero 1 fue lanzada el 5 de septiembre de 1977 por NASA y, a una distancia de 135 unidades astronómicas del Sol, en junio de 2016, se encontraba a unos 17,702 años aproximadamente para salir a la Nube de Oort. Se espera que entrará en esta, el último objeto estelar antes del muro, en unos 300 años. La Voyager 1 es actualmente el objeto hecho por el humano más alejado de la Tierra, viajando a una velocidad relativa de la Tierra y el Sol mayor que la de ninguna otra sonda espacial.

Este álbum es una interpretación sónica de la travesía interestelar de la sonda Viajero hasta llegar al Gran Muro de Coma y presentarse ante este como un Hijo del Sol, tal y como los humanos llaman a la estrella del sistema planetario donde habitan.

---

The Great Coma Wall is a galaxy wall with a maximum dimension of either 500 million or 750 million light years. It is 200 million light years in width and about 16 million light years in thickness. Its nearest point is about 300 million light years from Earth, while its farthest point is 550 million light years away. It consists of three massive galaxy superclusters: Hercules, Coma and Leo.

Voyager 1 is a space probe launched by NASA on September 5, 1977 and, at a distance of 135 astronomical units from the Sun, in June 2016, it is about 17,702 years to reach the Oort Cloud. It is expected to enter into the cloud, the last cosmic structure before the Wall, in about 300 years. At a distance of approximately 21 billion kilometers from the Sun, as of January 2, 2018, it is the farthest spacecraft and man-made object from Earth.

This album is a sonic interpretation of the interstellar journey of the Voyager probe until its arrival at the Great Wall of Coma and presenting itself before it as a Son of the Sun, just as humans call the star of the planetary system where they live.

credits

released April 18, 2019

Also available on vinyl record at clostridiumrecords.com

Producido por:
La Iglesia Atómica

Productor Ejecutivo:
Jochi Dávila / Andreas Krueger

Grabado en ALFA/2.0, San Juan, Puerto Rico, el primero de febrero de 2018
Ingenieros: Héctor Iván Rosa & Gabriel “Tito” Peña @ Alfa\2.0, Puerto Rico
Mezcla y Masterización: Eroc Ehrig @ Eroc's Mastering Ranch, Alemania
Coordinador técnico de percusión: Francisco “Teco” Maldonado
Diseño de Album: Julian Ciceri @ ARTO, Argentina